Fotó: Orosz Annabella
Vissza

Bemutatkozás

Bemutatkoznak a Petőfi Kulturális Ügynökség Nonprofit Zrt. gyerekirodalmi munkatársai.

IGYIC PORTRÉK-04
Fotó: Bach Máté

Dr. Harmath Artemisz programvezetője

Irodalomtörténész, irodalomkritikus és tanár vagyok, szenvedélyem a lírai művek értelmezése.

Doktori disszertációmat 2010-ben védtem meg általános irodalomelmélet szakterületen Weöres Sándor költészetének befogadás-elméleti megközelítéséből.

Általános iskolai és gimnáziumi tanárként, a KRE TFK óvó- és tanítóképzésének főállású oktatójaként, jelenleg pedig a KRE BTK Gyerekirodalmi szakképzésének óraadó oktatójaként is a minőségi kortárs irodalomra és korábbi mintáira, hagyományvonalaira figyelek. Mindenütt műhelymunkára, kooperációra törekszem.

Az életemből sosem maradhatnak ki a gyerekek. A közoktatás minden szintjén és iskolatípusában tanítottam már. Két csodálatos kisfiút nevelek.

Nagygéci Kovács József
Fotó: Bach Máté

Nagygéci Kovács József szakmai munkatárs

Kritikus, szerkesztő. Végzettsége szerint – többek között – pedagógus, a gyerek- és ifjúsági irodalommal ilyen módon van kapcsolata. 

IGYIC PORTRÉK-03
Fotó: Bach Máté

Nyulász Péter szakmai munkatárs

Eredetileg azt gondoltam, hogy majd kukásautót vezetek, amikor megnövök, vagy minimum pisztolyhős leszek a Vadnyugaton. Az évek múlásával aztán persze árnyaltabbá vált a kép, de nem tudok olyan pillanatot felidézni, amikor akár a távlati céljaim között felbukkant volna, hogy egyszer majd gyerekeknek szóló könyveket írok.

Szereztem pedagógusdiplomát, voltam rádiós újságíró a Kossuth Krónikánál, gyermekkulturális webportál szerkesztője az Egyszervolt.hu családi portál csapatában, a kettő között pedig oktatási-stratégiai elemző az Oktatási Minisztériumban.

Közben úgy alakult, hogy megjelent néhány gyerekeknek szóló kötetem. Az elsők között mondókás-verses könyvek kicsiknek, majd egy igazán nagy fába vágva a fejszémet, továbbgondoltam a Balaton tündére mítoszát. A Helka-trilógia nyomán sok-sok észrevételt, javaslatot kaptam az olvasóktól, tanítóktól. Ezeket a tapasztalatokat hasznosítva alkottam meg a Berger Szimat Szolgálat világát, mellyel már kifejezett célom lett, hogy ez a könyvsorozat vonzóbb legyen a felnövekvő generáció számára, mint az érintőképernyők világa.

A könyveim megjelenésével párhuzamosan folyamatosan részt vettem az éppen csak formálódó gyerekirodalmi életben. Bekapcsolódtam a Gyermekirodalmi Fesztiválok szervezésébe, a HUBBY – Magyar Gyerekkönyv Fórum megalakításába, és így tovább. Sajátos célom volt minden esetben, hogy valamiféle kapcsolatot sikerüljön kialakítani szerző és befogadó, alkotó és olvasó között. Íróként és szerkesztőségi munkatársként is azzal szembesültem ugyanis, hogy miközben egyre nagyobb számban jelennek meg az értékhordozó, igényes és magas színvonalú, magyar nyelven íródott gyerek- és ifjúsági könyvek, az olvasóközönség nagyon fájlalja ezek hiányát. Erre a furcsa, és sajátos ellentmondásra az a magyarázat, hogy megfelelő kommunikációs csatorna híján a közönség a kiadványok nagy részéről nem értesül.

Nagy reményeket fűzök hozzá, hogy a 2020 januárjában útjára induló Ifjúsági és Gyerekirodalmi Centrum – a Petőfi Irodalmi Ügynökség berkein belül – hatékonyan tud segíteni ezen. Az itt felvállalt feladataim – az írók és olvasók személyes találkozóinak koordinálása, a valaha megszületett – és majdan megszülető irodalmi értékű művek alkotói, és közönségük közötti kapcsolat megteremtése számomra szép kihívás, és örömteli cél.